fbpx
T-shirt logo

De 5 grote voordelen van goede bedrijfskleding

Wat kun jij verbeteren binnen jouw organisatie?

Bedrijfskleding is belangrijk voor je organisatie. Het laat aan mensen zien wie je bent en wat je uit wilt stralen. Wereldwijd vinden we kleding ontzettend interessant. Het is niet voor niets dat de wereldwijde kledingindustrie momenteel 1 biljoen euro (= € 1.000.000.000.000,-) waard is, en nog steeds blijft groeien!

Maar waarom wordt altijd zo anders naar bedrijfskleding gekeken dan naar onze dagelijkse kleding? Wat zou het gaaf zijn als diezelfde groeiende interesse voor kleding ook geldt voor je duur aangeschafte bedrijfskleding. Deze handige checklist gaat je helpen met het vinden van de juiste bedrijfskleding.

Je organisatie

Werk je met verschillende afdelingen, dan is het handig om je organisatie eerst goed in kaart te brengen. Beschrijf iedere afdeling, breng van iedere afdeling de wensen en behoeftes in kaart en stel per afdeling een contactpersoon aan. Iemand die fulltime op kantoor werkt heeft andere ideeën bij bedrijfskleding dan iemand die altijd buiten werkt. Door vooraf je organisatie in kaart te brengen laat je ook zien dat je rekening houdt met iedere werknemer binnen je organisatie.

Het is belangrijk dat je bedrijfskleding zo zo veel mogelijk gedragen wordt. Daarom moet de kleding niet alleen bij elkaar passen, maar ook handig in gebruik zijn. Des te meer je bedrijfskleding gedragen wordt, des te meer naamsbekendheid dit oplevert voor jouw organisatie!

Het bedrijfslogo

Je logo is een cruciaal onderdeel van je bedrijfskleding. Waar je het logo plaatst zegt veel over je organisatie. Een klein borstlogo doet het altijd goed aangezien dit werkt als een naamplaatje voor je organisatie. Je kunt zelfs nog een stapje verder gaan en je naam laten bedrukken onder het borstlogo. Dit zorgt voor een meer persoonlijke relatie met je klanten.

Naast het belangrijke borstlogo is een ruglogo ook een goede toevoeging aan bedrijfskleding. Hou echter wel rekening met de volgende punten. Heb je bijvoorbeeld geïnvesteerd in goede werkjassen voor je medewerkers, ga dan na hoe vaak zij alleen in T-shirt lopen. Je wilt niet dat de ruglogo’s niet zichtbaar zijn op bijvoorbeeld een T-shirt of een polo, wanneer hier altijd een jas overheen hangt. Een ruglogo heeft alleen werking op het buitenste kledingstuk.

Een ander punt om rekening mee te houden is wat je uit wilt stralen. Neem als voorbeeld ons bedrijf Easie.nl. Een bedrijf die werkt in de reclame/promotie branche moet juist laten zien wat er mogelijk is. Voor ons werkt een ruglogo goed tijdens een beurs of een promotiedag, omdat wij mensen door middel van een groot ruglogo aanzetten om met ons in gesprek te gaan. Zit je in een meer zakelijke sector, kijk dan eens wat je collega ondernemers doen. Of nog beter, verplaats je in je klant en denk wat je klant het prettigst zou vinden.

Natuurlijk hoeft de bedrukking op de rug niet persé een logo te zijn. Een pakkende vraag of duidelijk statement kan mensen uitnodigen om een gesprek met je aan te gaan, terwijl je letterlijk met de rug naar ze toe staat. Een vraag zoals “Waar kan ik je vandaag mee van dienst zijn?” werkt bijvoorbeeld goed in de retail. Ga goed na wat voor je klant de meeste interesse op zou wekken en haal hier je voordeel uit!

De perfecte pasvorm

Voordat je de perfecte pasvorm voor je organisatie kunt bepalen, moet je eerst weten welke pasvormen er zijn en waar je rekening mee moet houden. Laten we beginnen met een duidelijke uitleg over verschillende pasvormen:

  • Slim fit:Een slim fit wordt vaak vergeleken met een Italiaanse pasvorm; slank en aansluitend. Dit betekent echter niet dat slim fit alleen bedoeld is voor de maatjes XS onder ons. Bij slim fit zit de stof dichter op het lichaam en geeft een sportieve look. 
  • Modern fit:Een modern fit zit tussen de slim fit en classic fit in. Modern fit geeft meer bewegingsruimte dan een slim fit, maar heeft een sportievere look dan een classic fit. Broeken en pantalons hebben bij een modern fit rechte pijpen. Ben je op zoek naar een goede alleskunner, dan is de modern fit een aanrader.
  • Classic fit:Classic fit geeft de drager meer ruimte bij de borst en taille. Deze pasvorm draagt ze naam ‘classic’ fit omdat het refereert naar de pasvorm van kleding in de 60’s en 70’s. Een classic fit kledingstuk resulteert in meer bewegingsruimte.

Er zijn te veel pasvormen om op te noemen, maar deze pasvormen zal je bijna altijd tegen komen. Daarom is het goed om de verschillen te weten. Zoek je sportief, dan is slim fit je beste optie. Zoek je een klassiekere pasvorm met meer bewegingsruimte, kijk dan naar classic fit. Wil je moderne bedrijfskleding, maar je medewerkers genoeg bewegingsruimte bieden, kijk dan bij modern fit. Met modern fit zit je altijd goed.

Een ander punt om rekening mee te houden is stretch. Stretch doet precies wat je van de naam zou verwachten; het zorgt dat kleding goed mee rekt met het lichaam. Veel slim fit kleding wordt geleverd met stretch omdat het anders te nauw om het lichaam gaat zitten. Door de stretch heb je meer bewegingsruimte in slim fit kleding.

TIP:Let wel op het percentage stretch dat in het kledingstuk zit. 2% elastaan geeft minder rek dan een kledingstuk waar 5% elastaan in.

Polo of T-shirt

Een belangrijke vraag die ons vaak gesteld wordt: “Wat past beter bij mijn organisatie, een T-shirt of een polo?” Het antwoordt zit hem in een klein detail, namelijk de kraag.

Een kraag zorgt voor een professionele look, maar legt een hogere drempel dan een T-shirt. Daarnaast is het aanschaffen van polo’s voor je organisatie bijna altijd duurder dan het aanschaffen van T-shirts.

Kijk naar je budget en verplaats jezelf in je klant. Zou je klant het een meerwaarde vinden als je medewerkers polo’s dragen in plaats van T-shirts? Wanneer je deze vraag hebt beantwoordt is het van belang om te kijken of polo’s binnen je budget vallen. Mocht je voor een T-shirt kiezen, kijk dan vooral naar de pasvorm. De persoon op de afbeelding links heeft een T-shirt aan dat goed zit. Hierdoor lijkt een T-shirt direct al een stuk professioneler

Goed advies

Iedere organisatie heeft zijn kwaliteiten. Wij buigen ons bijvoorbeeld niet zelf over het isoleren van ons bedrijfspand of het aansluiten van elektriciteit, maar laten dit over aan onze experts.

Leg je vraag bij ons neer en ontvang geheel vrijblijvend een advies op maat. Zo ben je verzekerd van een investering die zich uit zal betalen. Zowel voor het werkgeluk van je medewerkers als voor de naamsbekendheid van je organisatie.

Ben je op zoek naar bedrijfskleding, maar zoek je de mening van een expert? Zoek je bedrijfskleding voor een eerlijke prijs? Sta je open voor een vrijblijvend advies op maat?

[vcex_button url=”https://easie.nl/adviesgesprek-bedrijfskleding/” title=”meer informatie” style=”flat” align=”center” color=”orange” size=”large” target=”self” rel=”none”]Ja, ik wil een vrijblijvend advies gesprek[/vcex_button]

.

.

Contact

Easie International B.V.
Reitsmastrjitte 46
9281 LE, Harkema

085-820 9709
[email protected]

KvK: 84131322
BTW: NL863107643B01

Hulp nodig? Wij staan voor je klaar, easie.

Ons team helpt je met het vinden van het perfecte relatiegeschenk voor jouw organisatie.

Heb je een vraag of een opmerking? Kijk dan eens bij veelgestelde vragen. Wie weet staat je antwoord hier tussen.

Is je vraag nog niet helemaal beantwoord?
Bel gerust, wij helpen je graag!

Als eerste op de hoogte van nieuwe relatiegeschenken? Schrijf je in op onze nieuwsbrief